Obchodní a dodací podmínky
VŠEOBECNÉ PODMÍNKYVŠEOBECNÉ PODMÍNKY
I. Obecná ustanovení
1. Tyto všeobecné obchodní podmínky platí pro nákupy na webových stránkách internetového obchodu www.tvujregal.cz. Účelem těchto Všeobecných obchodních podmínek je úprava práv a povinností Prodávajícího (Obchodníka) na straně jedné a Kupujícího (Spotřebitele) na straně druhé vyplývajících z kupní smlouvy a obecně závazných právních předpisů uvedených v čl. 2 odst. 1 písm. a) a b) těchto Všeobecných obchodních podmínek.VIII. odst. 1. těchto Všeobecných obchodních podmínek.
2. Všeobecné obchodní podmínky, včetně podmínek odpovědnosti za vady, se vztahují na kupní smlouvu od okamžiku jejího uzavření a jsou nedílnou součástí kupní smlouvy uzavřené mezi prodávajícím a kupujícím prostřednictvím webových stránek internetového obchodu www.tvujregal.cz.
3. Prodejcem a provozovatelem internetového obchodu www.tvujregal.cz je:
- Obchodní název: BERSICOMP s.r.o.
- Sídlo společnosti: Bartošovce 200, 086 42 Bartošovce
- IČO: 51 478 374
- Zapsáno v rejstříku Okresního soudu Prešov, oddíl Sro, číslo vložky 36116/P.
- DIČ : 2120720899- IČ DPH: SK2120720899, registrace od 1.6.2018
- E-mail: info@tvujregal.cz- Telefonní číslo: + 421 905 923 673
(dále jen "prodávající" nebo "provozovatel" nebo "obchodník").
4. Obchodník je osoba, která v souvislosti se spotřebitelskou smlouvou, závazkem z ní vyplývajícím nebo obchodní praktikou jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo povolání, a to i prostřednictvím jiné osoby jednající jejím jménem nebo na její účet.
5. Spotřebitelem je fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého povolání v souvislosti se spotřebitelskou smlouvou, závazkem z ní vyplývajícím nebo obchodní praktikou.
6. Kupujícím je subjekt, který s prodávajícím uzavřel kupní smlouvu na zboží uvedené na internetových stránkách internetového obchodu www.tvujregal.cz. Kupující je povinen zaplatit prodávajícímu kupní cenu a současně mu vzniká právo uplatnit odpovědnost za vady zboží dle příslušných ustanovení zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "kupující" nebo "spotřebitel").
7. Právní vztahy Obchodníka se Spotřebitelem výslovně neupravené těmito Všeobecnými obchodními podmínkami se řídí příslušnými ustanoveními č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, ve znění pozdějších předpisů, jakož i souvisejícími předpisy, zejména zákonem č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o změně a doplnění některých zákonů.
8. Podnikatelem je osoba zapsaná v obchodním rejstříku nebo osoba, která podniká na základě živnostenského oprávnění, nebo osoba, která podniká na základě jiného než živnostenského oprávnění podle zvláštních předpisů. Pokud kupující v objednávce uvede své identifikační číslo (IČO), bere na vědomí, že se na něj vztahují i příslušná ustanovení zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník, ve znění pozdějších předpisů.
9. Zbožím se rozumí veškeré produkty, které si kupující může objednat jako zboží na webových stránkách internetového obchodu www.tvujregal.cz.
10. V případě jakýchkoli rozdílů mezi těmito všeobecnými podmínkami a uzavřenou kupní smlouvou má přednost znění kupní smlouvy.
11. Odesláním elektronické objednávky se závazkem platby na webových stránkách internetového obchodu www.tvujregal.cz Kupující potvrzuje, že se seznámil se Všeobecnými obchodními podmínkami internetového obchodu www.tvujregal.cz.
II. Uzavření kupní smlouvy
1. Kupní smlouva se uzavírá na základě elektronické objednávky vyplněné kupujícím na internetových stránkách Prodávajícího. Odesláním elektronické objednávky Kupující svobodně a vážně vyjadřuje svou vůli uzavřít s Prodávajícím kupní smlouvu na zboží uvedené v elektronické objednávce, a to za podmínek stanovených v těchto Všeobecných obchodních podmínkách.
2. Kupní smlouva je uzavřena okamžikem potvrzení elektronické objednávky Kupujícího. Prodávající neprodleně potvrdí přijetí elektronické objednávky Kupujícího zobrazením příslušné informace (o přijetí elektronické objednávky) Kupujícímu na obrazovce zařízení, na kterém Kupující elektronickou objednávku učinil, a dále informativním e-mailem o přijetí objednávky zaslaným na e-mailovou adresu Kupujícího uvedenou Kupujícím v objednávkovém formuláři. Informativní e-mail o přijetí objednávky obsahuje název a specifikaci zboží, jeho konečnou cenu, způsob, podmínky a cenu zvoleného druhu dodání, adresu místa dodání a údaje o Prodávajícím. V případě, že kupující neobdrží informativní akceptační e-mail objednávky do 24 hodin od odeslání elektronické objednávky, je povinen tuto skutečnost neprodleně oznámit prodávajícímu na e-mail: info@tvujregal.cz. Kupující má možnost vytvořit si prostřednictvím internetového obchodu www.tvujregal.cz vlastní uživatelský účet, který mu umožní sledovat stav jeho objednávky.
3. Kupní smlouvou se prodávající zavazuje osobně odevzdat Kupujícímu / předat dopravci k přepravě zboží, které je předmětem koupě, a umožnit Kupujícímu nabýt k němu vlastnické právo. Vlastnické právo k prodávanému zboží a nebezpečí náhodného zničení, náhodného zhoršení a ztráty zboží přechází na kupujícího okamžikem dodání zboží. Kupní smlouvou se Kupující zavazuje zboží převzít a zaplatit prodávajícímu kupní cenu.
4. Prodávající je povinen předat zboží určenému dopravci k přepravě zboží Kupujícímu. Prodávající je povinen předat Kupujícímu / předat dopravci k přepravě zboží zakoupené Kupujícím, které je v souladu s dohodnutými požadavky. Prodávané zboží je v souladu s dohodnutými požadavky, pokud odpovídá popisu, druhu, množství a kvalitě definované na internetových stránkách internetového obchodu www.tvujregal.cz. Není-li mezi Kupujícím a Prodávajícím dohodnuto, jak má být zboží zabaleno, je Prodávající povinen zabalit zboží vhodným způsobem tak, aby bylo zboží chráněno před poškozením.
5. Pokud objednané zboží není podle informací uvedených na internetových stránkách internetového obchodu www.tvujregal.cz dostupné, je prodávající povinen o této skutečnosti kupujícího neprodleně informovat telefonicky, sms zprávou nebo e-mailem. Na základě této skutečnosti je Kupující oprávněn trvat na dodání objednaného zboží s tím, že mu bude dodáno v nové lhůtě oznámené Prodávajícím, nebo odstoupit od kupní smlouvy, případně objednávku na základě dohody s prodávajícím změnit. Změna objednávky ze strany Kupujícího může spočívat v úpravě množství objednaného zboží, změně objednaného zboží (Kupující si může vybrat jiný druh zboží, které má Prodávající v nabídce).
III. Cena zboží a platební podmínky
1. Kupující obdrží zboží za cenu platnou v době objednání zboží. Platnou cenou se rozumí cena uvedená na internetových stránkách internetového obchodu www.tvujregal.cz. Kupující má možnost seznámit se s celkovou cenou zboží (včetně DPH) a s poplatky spojenými s dodáním zboží před učiněním objednávky na webových stránkách Prodávajícího.
2. Prodávající akceptuje následující platební podmínky:
a) platba předem bankovním převodem,
b) online platba,
c) platba při převzetí zboží na pobočce Prodávajícího na adrese Mičkova 31, 085 01 Bardejov,
d) platba na dobírku (hotovost od Kupujícího vybírá dopravce nebo Kupující platí kartoupři dodání zboží).
3. Prodávající si vyhrazuje právo vlastnit zboží až do úplného zaplacení kupní ceny.
4. Prodávající je oprávněn odmítnout předání předmětu koupě, pokud Kupující nezaplatí kupní cenu. Pokud Kupující nesplní svůj závazek zaplatit celou kupní cenu, uzavřená kupní smlouva se bez dalšího ruší.
5. Kupující souhlasí se zasláním daňového dokladu (faktury), který je přibalen ke zboží. V případě, že dojde k poškození nebo ztrátě daňového dokladu (faktury) při přepravě nebo balení zboží, zavazuje se prodávající na písemnou žádost kupujícího (sms zpráva, e-mail nebo dopis) zaslat kupujícímu daňový doklad (fakturu) v elektronické podobě, kterou prodávající zašle na e- mailovou adresu kupujícího nebo poštou. Pokud je k výrobku vystaven záruční list, pak je vystaven v den prodeje zboží. Pokud záruční list neexistuje, slouží jako záruční list daňový doklad (faktura).
IV. Dodací podmínky
1. Způsoby dodání zboží v rámci Slovenské republiky a České republiky:
a) Dodání zboží na adresu kupujícího uvedenou v objednávkovém formuláři. Zboží zasílá prodávající a doručuje dopravce.
b) Dodání zboží bez dobírky na adresu kupujícího uvedenou v objednávkovém formuláři. Zboží je dodáváno za stejných podmínek jako na dobírku s tím, že Kupující hradí kupní cenu předem bankovním převodem nebo platbou online. Zboží je odesíláno Prodávajícím a doručováno dopravcem.
c) Osobní odběr na pobočce prodávajícího na adrese Mičkova 31, 085 01 Bardejov.
2. Možné způsoby dodání v rámci Evropské unie a dodání do zemí mimo Evropskou unii:
a) Dodání zboží na adresu kupujícího uvedenou v objednávkovém formuláři bez dobírky. Zboží je dodáno za stejných podmínek jako na dobírku, pokud se Kupující s Prodávajícím dohodne na individuálním způsobu platby (např. bankovním převodem nebo platbou online). Zboží je odesíláno Prodávajícím a doručováno dopravcem.
3. Závazek Prodávajícího dodat objednané zboží Kupujícímu je splněn okamžikem, kdy Kupující převezme zboží na pobočce prodávajícího nebo okamžikem, kdy je zboží předáno dopravci k přepravě (přepravní službě) do místa určení. Tímto okamžikem přechází na Kupujícího nebezpečí náhodného zničení, náhodného zhoršení a ztráty věci.
4. Informace o ceně, termínu a nákladech na dodání jsou uvedeny v průběhu platby a cena včetně nákladů na dodání je rovněž potvrzena Provozovatelem v informativním e-mailu o přijetí objednávky zaslaném na e-mailovou adresu Kupujícího. Všechny ceny jsou uvedeny včetně DPH.
5. Kupující je povinen bezprostředně po převzetí zboží zkontrolovat obsah zásilky, zda objednané zboží odpovídá objednávce a dohodnutým požadavkům ve smyslu bodu II. podbodu 4. těchto Všeobecných obchodních podmínek. V případě, že je Kupujícímu nedopatřením zasláno poškozené zboží nebo je zboží poškozeno při přepravě dopravcem, je Kupující oprávněn zboží nepřevzít nebo zboží převzít, v obou případech je však Kupující povinen tuto skutečnost oznámit prodávajícímu na e-mail: info@tvujregal.cz neprodleně, nejpozději do 48 hodin od nepřevzetí nebo převzetí zásilky.
6. Pokud je balík/paleta (obal, ve kterém je zboží zasíláno) poškozen, doporučujeme jej před rozbalením vyfotit (fotografie bude pro dopravce důkazem o poškození zásilky) a fotografii zaslat na e-mailovou adresu Prodávajícího info@tvujregal.cz spolu s oznámením, že zboží bylo poškozeno. V opačném případě se má za to, že uvedené poškození zboží způsobil Kupující.
7. Dopravce odpovídá za škodu na zásilce, která vznikla v době od jejího převzetí dopravcem do jejího doručení kupujícímu, podle § 622 zákona č. 513/1991 Obchodný zákonník, v platném znění.
8. Prodávající neodpovídá za:
a) pozdní doručení zboží způsobené poštovní společností nebo kurýrní službou (dopravcem),
b) pozdní dodání zboží z důvodu nesprávné adresy příjemce zásilky (Kupujícího),
c) poškození zásilky způsobené poštovní společností nebo kurýrní službou (dopravcem),
d) nedodání nebo opožděné dodání zboží z důvodu na straně výrobce zboží nebo jinýchnepředvídatelných překážek.
9. Pokud Kupující nepřevezme zboží od dopravce bez předchozího písemného odstoupení od kupní smlouvy nebo neoznámí Prodávajícímu poškození zboží nejpozději do 48 hodin ve smyslu odst.5. tohoto článku těchto Všeobecných obchodních podmínek, může prodávající požadovat náhradu škody ve výši skutečných nákladů vzniklých neúspěšným doručením objednávky.
V. Odstoupení od smlouvy a zrušení objednávky
1. Odstoupení od kupní smlouvy uzavřené mezi Provozovatelem internetového obchodu jako Obchodníkem a Kupujícím, který má zároveň postavení Spotřebitele, se řídí těmito Všeobecnými obchodními podmínkami:
- V souladu s ustanovením § 19 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o změně a doplnění některých zákonů má Spotřebitel právo odstoupit od kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím internetových stránek internetového obchodu www.tvujregal.cz do 14 dnů ode dne převzetí zboží Spotřebitelem ve smyslu § 20 odst. 1 tohoto zákona bez udání důvodu.
- Spotřebitel může od kupní smlouvy, jejímž předmětem je dodání zboží, odstoupit také před začátkem běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy.
- Spotřebitel zašle vyplněný vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy Obchodníkovi na e-mailovou adresu: info@tvujregal.cz nebo v listinné podobě na adresu sídla obchodníka: Bartošovce 200, 086 42 Bartošovce nejpozději v poslední den stanovené lhůty (dále jen "oznámení o odstoupení od smlouvy"). Důkazní břemeno ohledně uplatnění práva na odstoupení od kupní smlouvy nese Spotřebitel.
- Obchodník je povinen poskytnout Spotřebiteli potvrzení o přijetí oznámení o odstoupení od smlouvy bezprostředně po doručení oznámení o odstoupení od smlouvy na e-mail Spotřebitele nebo poštou na adresu Spotřebitele uvedenou při objednávce zboží.
2. Pokud bylo zboží dodáno Spotřebiteli před tím, než Spotřebitel odešle vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy, Obchodník po vzájemné dohodě se Spotřebitelem zajistí na své náklady v daný den a hodinu dopravce, který zboží od Spotřebitele převezme a dodá je Obchodníkovi.
3. Spotřebitel je povinen připravit zboží pro dopravce, tj. zabalit zboží stejným způsobem, jakým bylo zboží zabaleno při jeho dodání Spotřebiteli, spolu s veškerou dokumentací, která byla Spotřebiteli dodána spolu se zbožím.
4. Obchodník je povinen vrátit Spotřebiteli bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od kupní smlouvy, všechny platby přijaté od Spotřebitele na základě kupní smlouvy nebo v souvislosti s ní, včetně nákladů na dopravu, dodání, poštovné a dalších nákladů a poplatků. Obchodník vrátí Spotřebiteli výše uvedené platby stejným způsobem, jaký použil Spotřebitel při jejich úhradě. V případě, že Spotřebitel zaplatí za zboží při dodání zboží (platba při dodání), vrátí Obchodník Spotřebiteli výše uvedené platby bankovním převodem na účet Spotřebitele uvedený Spotřebitelem ve vzorovém formuláři pro odstoupení od smlouvy nebo v oznámení o odstoupení od smlouvy. Neodstoupí-li Spotřebitel od kupní smlouvy prostřednictvím vzorového formuláře, je povinen zaslat/doplnit veškeré informace týkající se předmětné objednávky (viz vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy) na e-mailovou adresu Obchodníka: info@tvujregal.cz nejpozději do 3 dnů od doručení oznámení o odstoupení od kupní smlouvy Obchodníkovi.
5. Obchodník nehradí Spotřebiteli dodatečné náklady, pokud si Spotřebitel výslovně zvolil jiný způsob dodání než nejlevnější běžný způsob dodání nabízený Obchodníkem (např. expresní dodání zboží). Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na dodání zvolené Spotřebitelem a náklady na nejlevnější běžný způsob dodání nabízený Obchodníkem. Na základě výše uvedeného Obchodník uhradí Spotřebiteli pouze nejlevnější běžný způsob dodání. Obchodník není povinen vrátit Spotřebiteli výše uvedené platby dříve, než je zboží doručeno Spotřebiteli nebo dokud Spotřebitel neprokáže, že zboží bylo zasláno zpět Obchodníkovi.
6. Spotřebitel odpovídá za jakékoli snížení hodnoty zboží (poškození zboží), které vzniklo v důsledku nakládání se zbožím nad rámec nakládání nezbytného ke zjištění vlastností a funkčnosti zboží.
7. Odstoupení od kupní smlouvy ze strany kupujícího, který je podnikatelem, není upraveno těmito všeobecnými obchodními podmínkami, ale řídí se kupní smlouvou uzavřenou mezi Prodávajícím a Kupujícím na webových stránkách internetového obchodu www.tvujregal.cz prostřednictvím objednávkového formuláře a příslušnými ustanoveními zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka, ve znění pozdějších předpisů, a dalšími souvisejícími předpisy.
VI. Odpovědnost za vady
1. Prodávané zboží je vadné, pokud nesplňuje dohodnuté požadavky ve smyslu bodu II.4. těchto Všeobecných obchodních podmínek nebo pokud jeho použití brání nebo omezují právatřetí strany, včetně práv duševního vlastnictví.
2. Prodávající odpovídá za jakoukoli vadu prodávaného zboží v době dodání, která se projeví do dvou (2) let od dodání.
3. Prodávající doporučuje Kupujícímu, aby si při zjištění vady zboží vyfotil poškozené zboží nebo obal, ve kterém bylo zboží Kupujícímu dodáno. Fotografie je důkazem existence vady zboží, která se vyskytla v době před vrácením (odesláním) zboží Prodávajícímu. Kupující je povinen zdržet se užívání věci, na které zjistil vadu.
4. Po zjištění vady zboží má Kupující právo uplatnit u Prodávajícího práva z odpovědnosti za vady zboží pouze tehdy, pokud Kupující vadu zjistil do dvou (2) měsíců od zjištění vady, nejpozději však do dvou (2) let od dodání zboží. Vadu lze uplatnit osobně v provozovně Prodávajícího: Mičkova 31, 085 01 Bardejov, e-mailem nebo poštou zasláním vzorového formuláře pro vadu zboží.
5. Prodávající vydá Kupujícímu písemné potvrzení o vadě bezprostředně poté, co kupující vadu vytkl. Prodávající v potvrzení o vadě uvede lhůtu, ve které má být vada odstraněna. Prodávající je povinen vadu odstranit do 30 dnů ode dne vytknutí vady, není-li delší lhůta odůvodněna objektivním důvodem nezávislým na vůli Prodávajícího.
6. Pokud Prodávající odpovídá za vadu prodaného zboží, má kupující právo na odstranění vady opravou nebo výměnou. Kupující nesmí zvolit způsob odstranění vady, který není možný nebo který by Prodávajícímu způsobil nepřiměřené náklady ve srovnání s jiným způsobem odstranění vady, a to s přihlédnutím ke všem okolnostem, zejména k hodnotě, kterou by věc měla bez vady, k závažnosti vady a k tomu, zda by jiný způsob odstranění vady působil Kupujícímu značné obtíže.
7. Prodávající může odmítnout odstranění vady, pokud oprava nebo výměna není možná nebo by si vyžádala neúměrné náklady s přihlédnutím ke všem okolnostem, včetně okolností podle předchozího pododstavce těchto Všeobecných obchodních podmínek.
8. Za účelem opravy nebo výměny je Kupující povinen odevzdat nebo zpřístupnit věc Prodávajícímu nebo dopravci. Prodávající může po vzájemné dohodě s Kupujícím zajistit, aby dopravce zboží od Kupujícího vyzvedl a doručil je Prodávajícímu ve stanoveném termínu a čase, nebo zajistit, aby dopravce opravené nebo vyměněné zboží doručil Kupujícímu od Prodávajícího. Náklady na vyzvednutí zboží nese Prodávající.
9. Při odstranění vady výměnou věci nemá Prodávající právo na náhradu škody způsobené běžným opotřebením věci a na odměnu za obvyklé užívání věci před její výměnou.
10. Pokud Prodávající odpovídá za vady prodaného zboží, má Kupující rovněž právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo právo odstoupit od kupní smlouvy bez poskytnutí dodatečné přiměřené lhůty, pokud:
- Prodávající neopravil nebo nevyměnil Zboží v souladu s bodem 7 tohoto článku Všeobecných obchodních podmínek,
- Prodávající odmítl vadu odstranit, pokud oprava nebo výměna není možná nebo by si vyžádala neúměrné náklady,- zboží má stejnou vadu i přes opravu nebo výměnu zboží,
- vada je natolik závažná, že odůvodňuje okamžité snížení kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy
- Prodávající prohlásil nebo je z okolností zřejmé, že vadu neodstraní v přiměřené lhůtě nebo bez toho, aby kupujícímu způsobil vážné obtíže.
11. Sleva z kupní ceny musí být úměrná rozdílu mezi hodnotou prodaného zboží a hodnotou, kterou by mělo, kdyby bylo bez vad.
12. Kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy, pokud se na vadě podílel nebo pokud je vada zanedbatelná. Důkazní břemeno, že se Kupující na vadě podílel a že vada je zanedbatelná, nese Prodávající.
13. Pokud se smlouva týká koupě několika věcí, může Kupující odstoupit od smlouvy pouze ve vztahu k vadné věci. Ve vztahu k ostatním věcem může od smlouvy odstoupit pouze tehdy, pokud nelze rozumně předpokládat, že by měl zájem na zachování ostatních věcí bez vadné věci.
14. Po odstoupení od smlouvy nebo její části je kupující povinen vrátit zboží Prodávajícímu na jeho náklady.
15. Při odstoupení od smlouvy vrátí Prodávající kupní cenu Kupujícímu do 14 dnů ode dne vrácení zboží prodávajícímu nebo po prokázání, že kupující zboží prodávajícímu odeslal, podle toho, co nastane dříve.
16. Prodávající vrátí kupní cenu Kupujícímu nebo mu vyplatí slevu z kupní ceny stejným způsobem, jakým Kupující zaplatil kupní cenu, pokud Kupující výslovně nesouhlasí s jiným způsobem platby. Veškeré náklady spojené s úhradou nese Prodávající.
17. Prodávající nemá nárok na náhradu škody způsobené běžným opotřebením věci a na odměnu zaběžné užívání věci před odstoupením od kupní smlouvy.
18. Pokud Prodávající odmítne odpovědnost za vady, sdělí důvody odmítnutí písemně na e-mail kKupujícího nebo poštou na adresu kupujícího uvedenou při objednávce zboží. Pokud Kupující prokáže odpovědnost Prodávajícího za vadu znaleckým posudkem nebo odborným vyjádřením vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou nebo notifikovanou osobou, může Kupující vadu opakovaně vytknout a Prodávající nemůže odmítnout odpovědnost za vadu. Právo Kupujícího na úhradu nákladů Kupujícího spojených s vypracováním znaleckého posudku a odborného vyjádření musí Kupující uplatnit u Prodávajícího nejpozději do dvou (2) měsíců od dodání opraveného nebo vyměněného zboží, zaplacení slevy z ceny nebo vrácení ceny po odstoupení od Smlouvy, jinak právo zaniká.
19. Uplatnění práv z odpovědnosti za vady nevylučuje právo Kupujícího na náhradu škody vzniklé vdůsledku vady.
VII. Alternativní řešení sporů a online řešení sporů
1. Alternativním řešením sporů lze řešit pouze spory mezi Spotřebitelem a Obchodníkem, které vyplývají ze spotřebitelské smlouvy nebo s ní souvisejí, s výjimkou sporů podle § 1 ods. 5 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o změně a doplnění některých zákonů. Alternativní řešení sporů se rovněž nevztahuje na spory, jejichž vyčíslitelná hodnota nepřesahuje 20 EUR.
2. Spotřebitel má právo obrátit se na Obchodníka se žádostí o nápravu, pokud mezi ním a Obchodníkem vznikne spor z uplatnění práv z odpovědnosti za vady nebo pokud se Spotřebitel domnívá, že Obchodník porušil jiná práva Spotřebitele. Žádost o nápravu může Spotřebitel zaslat na e-mailovou adresu Obchodníka: info@tvujregal.cz nebo doporučeně poštou (či jiným přepravcem) na adresu Obchodníka: Mičkova 31, 085 01 Bardejov.
3. Obchodník informuje Spotřebitele na trvalém nosiči o příslušných subjektech alternativníhořešení sporů, pokud Obchodník na žádost o nápravu odpověděl záporně.
4. Spotřebitel má právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu podle zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o změně a doplnění některých zákonů orgánu pro alternativní řešení sporů, pokud obchodník na žádost o nápravu odpověděl zamítavě nebo na ni neodpověděl do 30 dnů ode dne jejího odeslání.
5. Možnost podat žalobu k soudu podáním návrhu na alternativní řešení sporu tím není dotčena.
6. Návrh na zahájení alternativního řešení sporu lze podat v listinné podobě, elektronicky nebo ústně do protokolu orgánu uvedenému v seznamu subjektů alternativního řešení sporů, pokud pravidla alternativního řešení sporů subjektu alternativního ř e š e n í sporů nestanoví jinak.Seznam subjektů alternativního řešení sporů vede Ministerstvo hospodářství Slovenské republiky. a je zveřejněn na adrese na adrese internetových stránkách: https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana- consumer/alternative-solutions-consumer-spaces-1/list-of-subjects-alternative-solutions-consumer-spaces- 1?csrt=14810483299728268238.
7. Pokud je k alternativnímu řešení sporů příslušných více subjektů, má spotřebitel právo si vybrat, kterému z nich návrh předloží.
8. Orgány alternativního řešení sporů jsou ze zákona: : Úrad pre reguláciu sieťových odvetí, Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb a Slovenská obchodná inšpekcia. Zároveň je Slovenská obchodní inspekce v pozici tzv. zbytkového subjektu, což znamená, že bude oprávněna rozhodovat i spory, u nichž není určena příslušnost jiných orgánů, s výjimkou sporů ze smluv o poskytování finančních služeb.K podání návrhu může spotřebitel použít formulář, jehož vzor je k dispozici na internetových stránkách Ministerstva hospodářství Slovenské republiky: https://www.mhsr.sk/uploads/files/7cbv11eK.pdf?csrt=14810483299728268238 a jednotlivých subjektů alternativního řešení sporů: https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana- consumer/alternative-resolution-consumer-disputes-1/list-of-subjects-alternative-resolution- consumer-disputes-1?csrt=14810483299728268238.
9. Návrh musí obsahovat: jméno a příjmení spotřebitele, doručovací adresu, elektronickou adresu (e-mail) a telefonní kontakt na spotřebitele (pokud existuje); přesné označení obchodníka; úplný a srozumitelný popis rozhodujících skutečností; údaj o tom, čeho se spotřebitel domáhá; datum, kdy se Spotřebitel obrátil na Obchodníka s žádostí o nápravu, a informaci o tom, že pokus o řešení sporu přímo s Obchodníkem byl neúspěšný; prohlášení, že stejný návrh nebyl zaslán jinému subjektu alternativního řešení sporů, ve věci nerozhodl soud nebo rozhodčí soud, ve věci nebyla uzavřena mediační dohoda nebo ve věci nebylo ukončeno alternativní řešení sporu. Spotřebitel k návrhu přiloží dokumenty související s předmětem sporu, které prokazují skutečnosti uvedené v návrhu. V případě sporu vyplývajícího z uplatnění práv z odpovědnosti za vady může spotřebitel již v žádosti uvést, že souhlasí se zajištěním stanoviska kvalifikované osoby.
10. Alternativní řešení sporů orgány alternativního řešení sporů je bezplatné. Oprávněná právnická osoba může ve svých pravidlech alternativního řešení sporů stanovit, že je oprávněna účtovat spotřebiteli poplatek za zahájení alternativního řešení sporu ve výši, kterou zveřejní na svých internetových stránkách. Poplatek nesmí přesáhnout částku pěti (5) eur včetně daně z přidané hodnoty.
11. Dohoda, která je výsledkem alternativního řešení sporu, je pro strany sporu (obchodníka aspotřebitele) závazná.
12. Spotřebitelé mohou podat stížnost také online prostřednictvím platformy RSO, kterou zřídila Evropská komise. Platforma stížnost zašle obchodníkovi, který může spotřebiteli přímo navrhnout smírné řešení. Spotřebitel vyplní elektronický formulář, který je k dispozici na internetových stránkách platformy RSO: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.
VIII. Závěrečná ustanovení
1. Záležitosti neupravené těmito Všeobecnými obchodními podmínkami se řídí příslušnými obecnězávaznými právními předpisy platnými a účinnými ve Slovenské republice, zejména:
a) zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov,
b) zákon č. 108 /2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
c) zákon č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov,
d) zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
e) zákon č. 22/2004 o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z.,
f) zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
2. Dohled nad provozem internetového obchodu www.tvujregal.cz provádí: Slovenská obchodní inspekce, Inspektorát SOI pro Prešovský kraj, Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1, e-mail: pr@soi.sk, tel. č. 051/772 15 97, fax č. 051/772 15 96. Bližší informace o možnosti podání podnětu, provedení kontroly apod. jsou zveřejněny na internetových stránkách Slovenské obchodní inspekce: www.soi.sk, stejně jako dalších orgánů státní správy a mezinárodních institucí.
3. Tyto všeobecné obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dne 30.09.2024.